Galatasaray'ın bulunduğu tepe eski adıyla İncirlik, Topkapı Sarayı'nınki Zeytinlik. Ne hoş tesadüf değil mi? Yok canım. Kim demiş tesadüf diye! Tesadüf olmadığına "incir ve zeytin üzerine and olsun."
"Kays'a eydün ben belâ deştinde sergerdân iken
Uğramasın yanıma billâhi ol sersem yanar"
| Hayâlî
Kays'a (Mecnun'a) söyleyin ben bela çöllerinde dolaşırken yanıma yaklaşmasın.
Yoksa benim ateşimden o sersem yanar, kül olur.