Şair şöyle diyor: “Talip olmak hoştur amma, dengin bulmak başkadır başka.”
İnsan bu dünyada nice şeye talip olur; fakat gönlünü mesrur eden şeylerin her zaman nasip olmadığını görür.Olmayana çoğu zaman kayıp gözüyle bakarız. Oysa her mahrumiyet, eksiklik değildir. Zira talep ettiğimiz her şeyin bize ait olduğunu sanmak, insanın en ince yanılgılarından biridir.