Zedka bir an ona her şeyi anlayabileceğini düşündü ,ama sonra vazgeçti;insanlar hiçbir zaman kendilerine anlatılanlardan bir şey öğrenmezler ,kendi çabalarıyla öğrenirler yalnızca.
Yaşamı boyunca pek çok kez fark etmişti Veronika ,tanıdığı bir sürü insan başkalarının başına gelen korkunç olaylardan sanki gerçekten üzgünmüş ve yardım etmek istiyormuş gibi söz ederlerdi,ama işin gerçeği ,başkalarının acılarından zevk aldıklarını;çünkü böylece kendilerinin mutlu ve şanslı olduklarına inanabiliyorlardı.