Abdussamed Tosun

Abdussamed Tosun
@samettosunresmi
Yazar
Bir haziran akşamı işte.. gaz lambası masanın üstünde, inatçı bir ihtiyar gibi hala ışık vermeye çalışıyor. Malum yaz gecesi dışarıda cırcır böcekleri görev başında, ay desen kendi derdinde. Ben mi? Anılarla uğraşıyorum. Ne tuhaf şey şu anılar, kapıyı çalmadan gelirler, yer göstermezsen alınırlar, gitseler özlersin, kalsalar canını yakarlar. Düşünceler de onlardan aşağı kalır değil. Bir gelirler, hayatı baştan sona sorgulatırlar. Abdussamed Tosun
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bazen bir deniz kıyısında unutulmuş akşam, bazen eski bir şarkının içimde uyandırdığı tarifsiz bir kalp sızısı, Bazen de çocukluğumun bayram sabahlarından kalan bir avuç mutluluk oluyorsun.. Adını koyamıyorum ama geçip gittiğinde içimde eksilen bir şeyler oluyor ve ben, her şeyin dağıldığı yerde hala sana benzeyen bir güzelliği toplamaya çalışıyorum. Abdussamed Tosun
Gece pencereden sızan ay ışığı, odanın içine ağır ağır yayılırken yazmaya başladım. insan bazen kelimeleri değil, içinde yıllardır taşıdığı yükü döküyor kağıda. Bir zamanlar sustuklarım, şimdi satır satır karşıma oturuyordu. O vakit anladım ne çok şey biriktirmişim içimde. Bir ülke kadar yorgunluk, bir çocuk kadar kırılmışlık.. sanırım insan en çok kendine geç kalıyor bunu anladım. Kelimeler de biraz bunun için vardır belki insanın kendine yaklaşabilmesi için. Abdussamed Tosun
Daha çok, ansızın kapıyı çalan eski bir şarkı gibiydi gelişin, sanki yıllardır tanıdık. Tıpkı Cocukluğumun mutfağında kalmış masum bir mutluluk gibi.. Abdussamed Tosun
Ne garip bir zaman, insanın yüreğine yük bindiren, zihnini yoran, ruhunu daraltan bir çağın içindeyiz. Bir yanda hayatın gerçek ağırlığı, öte yanda ise sanki bu ağırlığı daha da artırmak için çabalayan bir kısım insanlar. Felaketin peşinden koşan, kötülüğü bir algı aracına dönüştürmekten beslenen bir dil dolaşıyor her yerde. Öyle bir hale geldi ki sanki dünyada hiç güzel bir şey kalmamış gibi gösteriliyor. Demem o ki, her şeye rağmen güzel şeyler hala oluyor bu memlekette. İyi guzel ve tevazu sahibi insanlar hala var. Bu yüzden asla mücadele etmekten ve üretmekten vazgeçmeyin. İnsanlar ne der diye yaşamaktan ziyade elalem putunu kırın atın. Çünkü hayat, başkalarının ağzına göre yaşanacak kadar uzun değil ve ne olursa olsun yaşamaya, umut etmeye, en çok da tebessüm etmeye devam edin. Abdussamed Tpsun