İnsan kendisi olabildiği yeri evi beller, orası kaçınılmaz bir biçimde kendisine ait ve kendisini kapsayan yegâne yerdir artık ama bunun yanında orası artık sadece bir çatıdan ve üç beş duvardan müteşekkil de değildir. Kendisi olabilmeyi başarabilen insan artık her yerde kendisidir, bu açıdan her yerde özgürdür ve bu açıdan her yer diye bir şey kalmamıştır, yerlerin mekânların önemi yitmiştir.
Çok sıkı bir Agatha okuyucusundan aldığım tavsiyeler doğrultusunda yazarın tek tek kitaplarını okumaya başladım ama öneriler arasında beni en çok sürükleyen, hayrete düşüren bu kitabı oldu. Soluksuz okudum diyebilirim. Zaten çok fazla ara vermeden okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum çünkü isim benzerliği olan karakterler var. Ara verildiğinde hatırlanması güç olabilir bu da bağlamda kopukluk yaşatabilir. Ayrıca yazarın hiçbir kitabını okumamış ya da benim gibi yeni başlamış olanlar için (her ne kadar bu zevkten mahrum kalacak olsalar da) kitabı ilk okunacaklar sıranıza koymayın derdim. Zira sonrasında benim gibi 'ya daha iyisini okuyamazsam da hep bu tadı ararsam?' kaygısına düşebilirsiniz. İyi okumalar :)
Dipnot: katili/katilleri (spoiler olmaması açısından) doğru tahmin etmiş olmanın gururunu buraya da not ediyorum :)
Nil'de ÖlümAgatha Christie · Altın Kitaplar · 20245,5bin okunma