Kitap bana insanları dış görünüşüne göre yargılamamayi,dusuncelerine önem vermeyi hatirlatti.Gara Bilalin en önemli özelliği iyi bir insan olmasina rağmen bunu kimseye kanıtlama çabasında olmamasidir dogru olani yapar ama karşılığında birşey beklemez.Bu yönüyle insanliga örnek bir karakterdir.Yazar bize insanları dış görünüşüne göre değil, davranışlariyla hareket etmeyi düşündürdü.ayrica önyargının insani yanlizlastirdigida ve kırdığı da kitapta açıkça görülmüştür.bu kitap bana cevremdekilere daha fazla duyarlı olmamı aşıladı.