Seçmenden gerçek durumuna ilişkin bilgileri gizleyerek ona özgür yoldan tutsaklığı seçme olanağı tanıma, burjuvazinin en eski oyunudur. Yolunu seçmek isteyenin gereksindiği şey bilgidir. Notaları okumasını, piyana çalmasını öğrenmesi engellenmiş birini, bu müzik gerecinin önüne götürüp, ona, dokunacağı tuşları seçme konusunda özgürlük tanımak, ne sonuç verebilir?
Sayfa 119 - Günebakan Yayınları
Gülemiyorsun ya, gülmek Bir halk gülüyorsa gülmektir Ne kadar benziyoruz Türkiye'ye Ahmet Abi, Bir güzel kadeh tutuşun vardı eskiden Dirseğin iskemleye dayalı - Bir vakitler gökyüzüne dayalı, derdim ben - Cıgara paketinde yazılar resimler Resimler cezaevleri Resimler özlem Resimler eskidenberi Ve bir kaşın yukarı kalkık Sevmen acele Dostluğun çabuk Bakıyorum da şimdi O kadeh bir küfür gibi duruyor elinde.
Sayfa 34 - Adam Yayınları
Proleter kadın... yalnızca iktisadi ve kültürel yaşam çıkarlarını savunmak için seçim hakkına ihtiyaç duymuyor, seçim hakkına örneğin kendi sı­nıfının erkek dünyasına karşı mücadele etmek için değil, bilakis her şeyden önce kapitalistler sınıfına karşı mücadele etmek için ihtiyaç duyuyor. Ve do­layısıyla o, burjuva topluma, kapitalist iktisat dü­zenine dayanak olmak için toplumsal reformu ta­lep etmiyor. Hayır! Biz erkekle eşit politik hakları, bu toplumu devirmek, parçalamak için; yasal engel­lerle engellenmeden birlikte çalışmak için talep ediyoruz.
Sayfa 210Kitabı okudu
İktidar yalnızca “özgür özneler” üzerinde ve yalnızca onlar “özgür” olduk­ları sürece uygulanır.
Sayfa 75
Ne var ki Devlet Adamı'nda temel sorun olarak pastoral iktidar gösterilir ve bu sorun uzun uzadıya irdelenir. Sitenin karar vericisi, komutan, bir tür çoban diye tanımlanabilir mi?
Sayfa 33
Peşinden koyun sürüsünün geldiği çoban olarak ilahi varlık, kral ya da lider fikri, Yunanlılar ile Romalıların bilmedikleri bir şeydi.
Sayfa 28
Rasyonelleşme ile siyasi iktidarın aşırılıkları arasındaki ilişki apaçıktır.
Sayfa 26
Felsefe, bilimsel aklın yetersizliğini gidermeye çalışmaktan vazgeçeli çok oldu; felsefe artık bilimsel yapının eksikliklerini tamamlamaya çalışmıyor.
Sayfa 26
Seçim hakkı tanınmıştı onlara: Kral ya da kralın habercisi olabilirlerdi. Her çocuk gibi, haberci olmayı seçti hepsi. Sadece haberciler vardır bu yüzden, dünya üzerinde gezer, kalmayan krallara ulaşamadıkları için, artık anlamsızlaşmış haberleri bir­ birlerine iletirler. Sefil yaşamlarına son vermeyi canı yürekten isterlerdi elbette, nedir, ettikleri bağlılık yemini ellerini kolla­ rını bağlıyor.
"işte inancın insanı çıldırtacak kadar büyük gücü, bu 'elde değil ki' dedir, bu olumsuzlamada açığa vurur kendini."
Bazen küstahlığa kapılıp, kendisinden daha çok dünya için kaygılanıyor.
"İnançtan yoksun olduğumuz söylenemez. Yaşamamız bile tek başına bir inanç değeridir.”
Ne var ki, sözlerin dönüp dolaş­tıkları alan öyle dar ki; bu alandan biraz olsun uzaklaştığında içleri boşalıveriyor sözlerinin, kaçınılmaz bir şey bu.
Resim