ABD’li tarihçi profesör arnold ludwig, on sekiz yıl süren önemli bir araştırma yaptı. Üç yüz yetmiş yedi dünya liderini, yüzlerce kriter üzerinden kıyaslayarak puanlamaya tabi tuttu.
Mao, Stalin , Mandela,Kennedy,churchill,Lenin,Castro,Roosevelt,Hitler,Gandhi…
Seçtiği liderleri
Sıfırdan ülke yaratmak,
Askeri başarı,
Sosyal tasarım,
Ekonomik başarı,
Ahlaken örnek olma ,
Toplumun doğasını değiştirme,
Yeni bir ideoloji yaratma,
Siyasi miras,
İnsanları bir araya getirme gibi birçok kriter çerçevesinde değerlendirip planlamasını bitirdiğinde ise…
En yüksek puanı ATATÜRK aldı.
Sadece yaşadığı yüzyıla değil,tüm zamanlara meydan okurcasına açık ara önde giden bir dünya lideridir Atatürk.
Dünya onu yükseklere çıkarırken biz aşağı çekmeyi yeğledik.
Hatta öldürmeyi reva gördük.