O halde insan, kendi tarih ve geçmişinin ürünüdür, çocuğudur. Eğer biz kendi geçmişimizi yadsır veya reddedersek, içinde hiçbir şey olmayan boş testiler gibi oluruz.
O zaman köle özgürdür, ama şimdi "özgür köle"dir. Bu ne anlama geliyor? O zaman ben bir efendinin kırbaç ve kendirinin darbeleri altında tutsak ve esir iken," ben şunu istemiyorum", "bunu seçiyorum", "şunu tercih ediyorum" diyordum, efendi ise izin vermiyordu. Ama şimdi benim seçme özgürlüğüm var, lakin efendinin benim için belirlediği şeyi seçebiliyorum. Yani kendisi benim irademiz meydana getiriyor ve ondan sonra da hadi şimdi seç diye beni özgür bırakıyor.