*MECZUP*
Ne zaman bir kitap açıp okusan, bir ağaç gülümser ölümden sonra yaşam olduğunu bilen.
Belki içimizdeki çocuk yaşar, hayata olan inancını kaybetmez diye okumaya devam et..
Doğan Cüceloğlu kitapta tüm hayatındaki tecrübelerini sohbet havasında gayet güzel anlatmış. İnsanın kendini keşfetmesi, ne için yaşadığı, insanın tüm yaşamının boşa bir emek harcaması olabileceğini ve bunu ölüm döşeğinde anlaması gibi durumları anlatıyor. İnsanın en önemli denetimcisi içindeki vicdanı olduğunu söyleyip insanın dünyayı ve insanları tanıması için önce kendini tanıması gerektiğini söylüyor. Kitapta en hoşuma giden cümle "İnsan kendini tanımak için okur." kısmıydı. Kitabın sonunda ise hangi tür kitapları okumalı, ne tür müzikleri dinlemeli gibi kendi tecrübelerini anlatıyor. Tüm lise ve üniversite öğrencilerinin, kendini ve dünyayı tanımak isteyenlerin okumasını öneririm.
Büyük üstat Doğan Cüceloğlu'nu rahmetle anıyorum ve teşekkür ediyorum. Doğan Cüceloğlu
Hayatın anlamı "keşif"tir. Peki neyi keşfedeceksin? Özünü, kendini.
Duygularımızı dinlersek bize gitmemiz gereken yol hakkında her şeyi söyler.
Bu donanımla nereye gidersen git, bu yolculuk ne kadar sürerse sürsün nihayetinde özünü keşfedeceksin.