Osmanlı'da idamları gerçekleştiren cellatların özellikle sağır ve dilsizlerden seçildiği yazıyordu okuduğu bir makalede... Böylelikle orada yaşadıklarını kimseye anlatamazlardı. Aynı zamanda sağır olmaları, haykırışlardan etkilenmemelerini sağlıyordu. Onlar sadece verilen emri yerine getirmekle mükelleftiler.
Aslında insan güçlendikçe farkında olmadan ölüme daha da yaklaşıyor. Aldığınız her bir sorumluluğun muhakkak bir bedeli olacaktır! Sorumluluk almadan mevki sahibi olamazsınız. İşte dünya denilen yer tam da böyle bir yer! Size vereceklerini, zamanı geldiğinde almak için verir. Bundan dolayıdır ki sahip olduklarımızı da, bu dünyayı da gözümüzde çok büyütmemeliyiz.