Ama iddia ediyorum ki, henüz gençliğinde bulduğu felsefeye sonradan küçümseyerek -en azından kuşkuyla- bakmamış bir filozof çıkmamıştır daha. Belki bu düşünce değişikliğini açıkça dile getirmemiştir, ün hırsından ya da -soylu yaratılışlarda daha büyük bir olasılıkla- yandaşlarını korumak istediğinden ötürü.
Ayrıca eskiye geri dönemeyiz, gemileri yakmışızdır; cesur olmak kalır bir tek geriye, sonuç şu ya da bu olsa da. Hele adım atalım, yerimizden bir ayrılalım: belki de bu davranışımız zamanla ilerleme gibi görünür.
Bir kimse, yaşamı ne denli kapsamlı bir biçimde anlarsa o denli az alay edecektir, belki sonunda sadece "anlamasının kapsamlılığı" ile alay edebilecektir.