"Sevmek, diğer insanın özgürlüğünü kabul etmektir; buna bizi seçmeme özgürlüğü de dahildir.
Çünkü sevgi, sahip olmak değil, varlığına değer vermektir. Birini gerçekten sevdiğimizde, onu kendi isteklerimize göre şekillendirmeye çalışmayız. Yanımızda kalmasını isteriz, ama kalmasının anlamı olması için bunun kendi seçimi olması gerektiğini de biliriz. Zorla sürdürülen bir bağ sadakat değil, mecburiyettir; oysa sevgi, özgürce yapılan bir tercihte anlam bulur. Bu yüzden bazen sevmek, tutunmaktan çok bırakabilmeyi gerektirir."