Türkiye'de insan ilişkileri genellikle değiştirilemeyen önyargı lar üzerine kurulduğundan kimse kimseyle verimli bir diyaloga giremez. Muhalefetle iktidar konuşamaz; müdürle emrindekiler konuşamaz, karı-koca birbiriyle konuşamaz vs. Bunun trajik bir sonucu cinayete varan tartışmalardır.
Geri kalmış toplumlarda erkek önüne gelenle cinsel ilişkiye girebilir de kadın bunu yaparsa iş onun katline kadar gider. Bu asimetrik davranışın sebebi ise tamamen biyolojiktir.
Bilimin ülkemizdeki çöküşünün en önemli sebebi ise tama men bilgisiz politikacılardır ki, bunun en güzel örneği Tayyip Bey'dir. Bilimden en küçük bir haberi olmayan bu zat, bugün antropolojiyi ırkçılık, yarin Darwinizmi komünistlik, öbür gün fiziği ve kimyayı toplu katliam aracı olarak takdim edebilir. Akademimizi yok eden bu kafanın üniversitelerimizi götüreceği yer ise Osmanlı medresesinin miskinliğidir.
Kitapta çizilecek o kadar çok yer var ki ben yetişemedim hoşuma giden sayfaların fotoğrafını çektim.
boş insan çok konuşur
Sırrı olmayan bir kalp açık bir mektuptur. Sağlam bir temeliniz varsa sırlar saklanabilir; önemli şeylerin saklanabileceği özel yerler vardır. Çok konuşmamak insanın kendine hâkim olabilmesinden kaynaklanır ve insanın kendisini kontrol edebilmesi büyük bir zaferdir. Sırrınızı söylediğiniz herkese bir bedel ödemeniz gerekecektir. Aklın güvenliği iç dünyanın ölçülü olmasında yatar...