Hem Hegel hem Freud özel ilgi alanlarıma giren şahsiyetler. İçerikte Hegel felsefesinin ilkesinin olmadığından bahsedilmiş. Ancak Hegel bir "sistem" filozofudur. Felsefesi ilkeler ve sistemler üzerinde kuruludur. Bu arkadaşta olduğu gibi yanlış anlaşılmasının sebebi bence sistemindeki içkin aşkınlık sebebiyledir.