Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Nazım Hikmet Ran
''Bir kadına âşık olmanız için sırf güzel olması gerekmez ki. Sokak köpeğinin başını okşayan bi kadına da âşık olabilirsiniz. Çay içerken o serçe parmağını kaldırana da. Hatta bir kadının sessizliğine bile âşık olabilirsiniz. Nasıl baktığınız önemli.''
Hz. Osman'ın duası;
" Nasip etmeyeceğin şeyi hayal ettirmezsin biliyorum. Allah'ım sen her şeyin hayırlısını bilir, en güzelini bana yazarsın. Bu isteğimi, duamı, bana güzel ve kolay eyleyip, ömrüme yaz."