S. Haki

S. Haki
@shakinotlari
Yazar/Çizer Okumak, yolu bulmanın yoludur.
“Zaten görünüş olarak değil, yüzündeki o acı ifadeyi benzetmiştim kendime. Hâlim acıydı ama buna rağmen tutunmaya çalışıyordum. Buna sebep olanları bulma isteği içimde alevleniyordu.” bkmkitap.com/bir-sonraki-gun...
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Yıllarca okudum, durmadan okudum. Artık yazmanın vakti gelmişti ben de yazdım. Gurur kaynağım kitabımı sizlerle paylaşıyorum🫂 Bilim kurgu seven, bir ışık bekleyen, anlamını arayan herkes için… Bu kitapta çok şey bulacaksınız.📖 Kitabı alıp, paylaşıp beni X’te beni etiketleyebilir, buradan da bana okuduktan sonra fikirlerinizi iletebilirsiniz. Yorumlarınız, eleştirileriniz benim için çok önemli olacaktır. 🍀 X: shakinotlari kitapyurdu.com/kitap/bir-sonra...
1000Kitap
Yeni Yıla İthafen;
Bir kitapta şunu okumuştum, “Eğer bir yere gideceksen oraya varabileceğine inanmalısın; ne şekilde ne yolla olursa olsun.” Bir yılı daha geride bırakırken bu cümle dönüp duruyor aklımda. “Varmak” kelimesini düşünüyorum, edebi, felsefi… Bir yere varmak zordur, hele ki söz konusu istediğiniz bir yerse. Zamanın geçiyor oluşu varışımızı kolaylaştırmıyor. Cesaretimiz, çabamız ve her şeye rağmen solmayan umudumuz bizi varışa yaklaştırıyor. Varış, çabayla anlamlanıyor. Nereye varacağımı düşünürken, nerelerden geçtiğimi düşünüyorum. Her yolum engebeliydi, henüz düzlüğe çıkmış, varmış değilim bir yere fakat belki benim yolum da budur diye geçiyor aklımdan. Benim varışım o engebenin sonu ya da sonsuz engebenin içidir. Devam etmemize nedendir içimizdeki umutsuzluğun bitme umudu. “Hiç umudu olmayan, hiçbir şeyden umudunu kesmez!” Diye yazmış Seneca, Medea’da. Tam olarak o noktadayız işte. Devam etmeye nedenimiz var, çünkü hiç umudumuz yok. Bir şeylerin bittiğini, bir şeylerin yeniden başlayacağını ve bazı şeylerin asla geri gelmeyeceğini bilerek yaşıyoruz hayatımızı. Doğumla ölüm arasında yaşadığımız hayatlar kadarız, ne geçmişteyiz ne de gelecekte. Şimdinin gizindeyiz. Bilinmezlikte… Velhasıl kelam, 8760 saati daha geride bırakmış oluyoruz. Yeni yılda varmak istediğiniz yerlere yola çıkmaya cesaretiniz olur; kendinize yetmeyi bilir ve yetersiniz umarım. Çünkü insanlar için sevmek zor ama nefret etmek çok kolaydır, hayatınızı kimsenin varlığına güvenerek yaşamayın. Ne diyor T.S Elliot; “Yokluğunuzdan korkacak güzel insanlar biriktirin! Çünkü diğerleri her an gidebilir.” Daha yaşanılabilir günler için tüm dileklerim; mutluluğun seçenek değil hayatımızın bir parçası olacağı, insanların daha gerçek daha anlayışlı olup, kötülüğün azalacağı, varlığını sevdiğimiz insanları
1 Ocak 2024