şimdi de kendi kendime şu lüzumsuz suali soruyorum: kolay elde edilmiş bir saadet mi, yoksa insanı yücelten ıstırap mı daha iyidir? evet, hangisi daha iyi?
Etrafınıza şöyle bir göz gezdiriniz! Gerçek hayat denilen şeyin ne olduğunu, nerede olduğunu bilmiyoruz bile! Kitaplarımızı, hayallerimizi elimizden alsalar, öylece ortada kalakalacağız.