Sibel Bozkurt

Sibel Bozkurt
@sibelsari
Yattığı yerden zamanlar ve mekanlar arasında yolculuk yapmayı düşleyenler, ihtiyacınız olan astral seyahat değil. Sadece güzel bir kitap...
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Sibel Bozkurt

, bir kitap okudu
Puan vermedi·224 syf.·
61 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2026 00:51
·
2026 6. kitabı
Kinsun
8.9/10 · 197 okunma
Eh işte
Puan vermedi·176 syf.··
2026 5. kitabı
Ayşe Kulin, ne çok severdim eskiden. 50 yaşından sonra yazdıklarıyla ün yapabilmiş, adı aylin, köprü, nefes nefese ve daha nice muhteşem romanların yazarı. Akıcı ve muhteşem bir uslüp... Ne çok severdim yazdıklarını okumayı. Ama son bir kaç romanında maalesef o tadı alamıyorum. Fazla siyasi ve dini dayatma var, ötekileştirme hat safhada. Atatürk'ün hayatını Atatürk'ün gözünden anlatan bir biyografi kitabı. Ama daha kitabın başında Zübeyde Hanım için onun tanrısı ifadesi geçince yapma Ayşe Kulin dedim yapma. Yoğun bir şekilde tanrı ifadesi kullanılmış, ben öyle tutucu bir insan değilimdir ama beni çok rahatsız etti. Basit ve yalın bir anlatım var. Sürükleyici mi? Bilemedim. İlginç bir anekdot var mı? Yok. Bu kitap Atatürk'e bakışınızı değiştirir mi? Hayır. Bu cevabı hem menfi hem müspet anlamda veriyorum. Okumasanız birşey kaybeder mısınız? Bence hayır. Yani Atatürk adını ilk defa duymuyorsanız şaşırmazsınız. Bence Yılmaz Özdil' in yazdığı Mustafa Kemal kitabı çok daha lezzetliydi. Ondaki sorunda kronolojik olarak ilerlemiyordu. Neyse zaten kısa kitap. Okuyayım dursun diyorsanız okunabilir. Okumasanız olur mu? O da olur. Açıkçası ben beğenmedim.
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,498 okunma