Aslına bakarsanız azınlıklar, kötülüklere "farklı" oldukları için maruz kalırlar. Fakat en büyük kötülüğü üstüne çeken; ahlakçı, kibirli ve sıradan kişidir.
Geçmiş zaman artık geride kaldığı için güzeldir, eskiden de o an olduğu için güzeldi. Geçmişi şimdiki zamanla değiştirmeye çalışırsan, yapacağın ilk hata fiil çekimidir. On yıl öncesinde kendimi aramak göze almam gereken bir riskti. Başkasını değil, kendimi arayacaktım.
...
Tek amacım kendime geçmişten bir kartpostal göndermekti.
... geçmişteki anılarla yüzleşmeye hazır değildim. Belki de bu anılardan fazlasına sahip olmak, vazgeçmek istemediğim bir zenginlik hissi veriyordu bana.