“Otur da kitap oku; geçmiş padişahlarımızı, şairlerimizi, tarihçilerimizi tanı,” diyor.
Yaşayan insanlarla tanışmak varken ölmüşleri tanıyıp durmak neden, hiç anlamıyorum..
Topkapı Sarayı’nda elçi kabul günleri
genellikle yeniçerilerin ulûfe, yani bir nevi maaş aldığı günlere denk getirilirdi. Böylece imparatorluğun ihtişamı dosta düşmana gösterilmek istenirdi.