"Yüksekleri hedefleyen kızlar fena batar" diyordu herkes. Bu doğru olsa bile, sonunda tökezleyip düşşe ve hayalleri bir kelebeğinkilerden daha kısa sürse bile, gene de tırmanmaya değmez miydi ?
"Ah o mu ? Uzun hikaye" dedi kız omuzlarını silkerek.
"Esma der ki uzun hikaye diye bir şey yok" dedi Yunus. "Bir anlatmak istediğimiz hikayeler var, bir de anlatmak istemediklerimiz."
Çünkü eminim annem bizi izliyor olacak. Kainatın bir yerinden, açık bir penceresinden. Anneler ölünce hemen cennete gitmezler. Yeryüzünde biraz daha kalıp çocuklarına göz kulak olabilmek için Tanrı'dan özel izin alırlar. Fani ömürlerinde evlatlarıyla aralarında her ne geçmiş olursa olsun.