Okumadan önce herkesin "canını seven okumasın, okuyacaksanız psikolojinizi hazirlayarak okuyun" dediği bir kitap olmasını defalarca duymama rağmen ve uygun bir psikolji ile okumama rağmen asla sağ çıkamadığım bir kitap oldu. Yara bere, her yerim parça parça çıktım kitaptan. Ne uygun bir psikoloji yeter ne de kötü bir ruh halinde okumak yeter... Müthiş bir kitaptı ve o kadar derindi ki hikaye, insan okumaya daldığı zaman kitabin ismini unutup okuyor bazen. Okuduğum en iyi romanlardan biri oldu. Ağlayıp durdum, ağlarken kitaptaki alintilari bile çizemedim.Yüreğim ağrıdı ama hayattan beklentilerimizin acı bir serzenişi bu kitap.