Bizi çevreleyen her şeyden ayrı olduğumuza, başımıza gelenler karşısında güçsüz olduğumuzu, kurban konumunda olduğumuzu, her şeyin tesadüf olduğuna, hayatın karmaşık ve kaotik olaylardan oluştuğuna, dünyada haksızlığın hüküm sürdüğüne, hastalıklar konusunda hiçbir etkiye sahip olmamıza, hayatta hiçbir şeye hakkımızın olmadığına, talihe ve talihsizliğin körlemesine gerçekleştiğine, kendi yaratıcılığımızın üstünde hiçbir etkimizin bulunmadığına ne kadar inanırsak o kadar kadar endişelerle dolu bir hayat yaratmış oluruz.