​Mutluluğu kısa süreli bir haz duygusuna bağlayan bir sistemin içinde yaşıyoruz ve bunu kabul etmiş görünüyoruz. ​Daha iyi bir arabanın, daha iyi bir evin, daha yüksek bir maaşın bizi mutlu edeceğine inanıyoruz, inandırılıyoruz. ​Gerçekten lüks bir arabaya sahip olduğumuzda mutlu olur muyuz? Peki işimizde başarılı olmak? ​Bir sonraki isteğe kadar "evet" dediğinizi duyar gibiyim. ​Ama insanın istekleri sonsuz, kaynaklarsa sınırlı. ​O zaman mutluluk bu olamaz. ​Mutluluk isteklerin tatmini olsaydı, ulaşılması imkânsız olurdu. ​Hele ki günümüz dünyasında.
"insanı sonsuz derecede mutlu kılan şey, aynı zamanda üzüntüsünün kaynağı mı olmalı?" Genç Werther'in Acıları
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kötü bir son sonsuz bir umutsuzluktan iyidir..
Kötü bir son,sonsuz mutsuzluktan daha iyidir...
Sinema
"Geçmişe bakıp yaşamak için gerekli bilgiye sahip olmadan, hata yaparak ve tembellik ederek harcadığım bunca zamanı, yüreğime ve ruhuma karşı ne kadar sık günah işlediğimi düşününce, kalbim kanıyor. Yaşam bir armağandır, yaşam mutluluktur, her dakikası sonsuz mutluluk olmalıdır! Keşke gençler bunu bilseydi! Artık yaşamım değişecek; şimdi yeniden doğacağım. Sevgili kardeşim, umudumu yitirmeyeceğime yemin ederim.Ruhumu saf ve yüreğimi açık tutacağım. Daha iyi olmak üzere yeniden doğacağım." Fyodor Dostoyevski
1000Kitap
Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana. Ataol Behramoğlu