"İdeallerin ve güzel duyguların öldüğü noktada acı başlıyor ve hiç sona ermiyor"
"Herşey için aç olmak acı çekmektir. Eğer birşeyler için aç değilsen acı çekmiyorsundur. Bunu herkes bilir."
Kitapta yeralan acı çekmekle ilgili iki farklı düşünce de;
Bana göre ilk düşünce insanın kendi yaşamını sorguladığında varacağı sonuç, ikincisi ulaşması gereken sonuç. İkinci cümlenin gerçekleşmesinin koşulsuz kabullenmeye bağlı olduğunu düşünüyorum. Bununda çok zor olduğu ve güçlü bir iradenin varlığı sayesinde ulaşılabileceği kanaatindeyim.
"Hayatın gerçeklerinden biri de sevdiğiniz insanların güvendiklerinizden daha çok olmasıydı. Eğer güvenli bir hayat sürüyorsanız, bunun tam tersi geçerlidir."
"Peki ya sevgi? Birçok insan gücün değil, sevginin dünyada ki en iyi şey olduğunu söylüyor."
"Yanılıyorlar," dedi Karla "Sevgi, gücün tersidir. İşte bu yüzden ondan bu kadar korkarız."