Eğer bir gün önyargı sıfatlarını kaldırabilirsek, amacımıza ulaşabiliriz. Amaç nedir derseniz, bence tam olarak şudur: İnsanın değerinin sadece insan oluşundan geldiği; din, milliyet, cinsiyet, renk, cinsel tercih, siyaset gibi birtakım
ön sıfatlarla ayrımcılığa uğratılmadığı bir hümanizm anlayışı.”
“Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına ama
unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık,
kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu
düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama!
Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru!”
“Aramızdaki temel fark ne, biliyor musun? Sen insanlara baktığın zaman üniformalar, bayraklar ve din görüyorsun!”
“Peki, sen ne görüyorsun bakalım?”
“İnsan, sadece insan. Seven, acı çeken, acıkan, üşüyen, korkan bir insan.”