Sabahattin Ali ne de güzel özetlemiş: Bana ne kadar kötülük yapılırsa yapılsın, kimseye saygısızca gitmedim. Aram bozuk olsa bile birinin bana ihtiyacı olsa, hiç düşünmeden giderim. Ama görüyorum ki; saygının, sevginin hatta şefkatin bile iyileştiremeyeceği insanlar var..