“Birbirimizi mutlu edemiyorsak, karşımızdakinin arada bir elde ettiği sevinci de kursağında mı bırakmamız gerek? Mutsuzluğu huy edinmiş o insanların arasında acısını kendi içinde yaşayıp, etrafındakiler mutsuz olmasın diye onlardan gizleyecek kadar yürekli bir tane bile isim sayabilir misiniz?”
“Biz insanlar ne çok şikayet ederiz iyi şeyleri pek nadir yaşarken, kötü şeylerin yakamızdan bir türlü düşmemesinden yakınır, bunun haksızlık olduğunu düşünürüz. Halbuki uyandığımız her yeni günde Tanrı’nın bize bahşettiği güzelliklere şükredip tüm kalbimize tadını çıkarsaydık, bir fenalık gelip çatınca onunla baş edecek gücü de içimizde barındırırdık.”