Bir soru: Nedir size yönelik sitemler? Evet, benim de mutsuz ettiğim insanlar oldu, ama uzun vadede bana asla sitem etmiyor, sadece sessizliğe gömülüyorlar ve inanıyorum ki içten içe de suçlamıyorlar. İnsanlar arasında böyle istinai bir durum var.
İnsan bir tanıdığıyla karşılaşıp ona dikkatli bir sesle 2 kere 2’nin kaç ettiğini sorsa, bu, tımarhaneye yaraşır bir sorudur, ama aynı soru, ilkokul birinci sınıf için son derece yerindedir.
Bu kadar soru yeter; ne güzel bilinç altında uyuyorlardı, neden gün ışığında çıkarılsınlar? Hepsi karanlık ve acı dolu; insanı da öyle yapıyorlar. Hayatın iki saati, iki sayfa yazıdan iyidir demeyin; yazı daha yoksul, ama daha açıktır.