"Evet" her zaman kesindir, "hayır" da öyle. Hiçbir dilde nötr bir sözcük yoktur. Bu yüzden
De Bono, "po" diye yeni bir sözcük icat etti.
"Po"nun nötr anlamda kullanılan bir sözcük
olması gerektiğini söylüyor. Anlamı: "İfade
ettiğiniz düşüncenizi duydum. Ne 'hayır' ne de 'evet' diyorum."
"Po" dediğinizde bütün olasılıklar değişir. "Po" De Bono'nun hypothesis (varsayım) ya da
possibility (olasılık) ya da poetry (şiir)
sözcüğünden esinlenerek yarattığı yapay bir
kelimedir. İçinde hiçbir değerlendirme, reddetme, takdir, katılma ya da karşı çıkma anlamı taşımaz. Birisi size hakaret ediyorsa
ona yalnızca "po" deyin. Sonra içinizdeki
değişikliğe dikkat edin. Tek bir sözcük o kadar
büyük bir değişiklik yapabilir ki! "Po"
dediğinizde, "Seni duydum. Şimdi senin bana karşı tutumunu biliyorum. Haklı olabilirsin;
haksız da olabilirsin. Bir değerlendirme yapmıyorum" diyorsunuz.
İyi ve kötü birbirinin karşıtı değildir; birlikte vardırlar. İnsanın ikisini de olma olasılığı
vardır, bu yüzden hangisini arıyorsanız onu bulabilirsiniz. İnsan bazı durumlarda iyi, bazı
durumlarda kötü olur. Onu yargılamanız durumu nasıl tanımladığınıza ve bakış açınıza bağlıdır.
İnsanlar diller arasında pek çok benzerlikler olduğundan bütün dillerin temelde tek bir dilden
türediğini sanırlar. Aslında bu benzerlikler
eskiden tek bir ortak dil olmasından değil,
insanların zihinlerinin birbirine benzemesinden
kaynaklanır.