Kısacık bir an vardır, korkunç şeyler olacağını bilseniz bile artık birşey yapmak için çok geçtir. O kısacık an hem bir saniyeden az sürer hem de bir ömürden uzun gelir; sizse zamanda ve mekanda donakalırsınız, ileriye bakmak istemezsiniz ama geriye bakmak için de çok geç olduğunu bilirsiniz.
İnsan bazen kendi kendine müebbet biçer. Hepimiz kafamızın içinde pişmanlık hapishaneleri taşırız, öyle ki sebep oldukları vicdan azabından ve acıdan kurtuluş yoktur.