rosé

rosé
@theandrosie
Bilgisayar mühendisliği
Üniversite
22 okur puanı
Mart 2022 tarihinde katıldı
Veronika Ölmek İstiyor
5/10
·216 syf.··
2022 21. kitabı
Kitabı yeni bitirdim ve açıkçası kitapdan ne anlamam gerektiğini çözemedim. Tabi ki kitabı anladım ve verdiği mesajların ne olduğunu çok açık bir şekilde gördüm ama bir şeyler eksik gibi geldi. Kitabı okuyanların yorumlarını incelediğimde benimle aynı görüşte olanlarla hatta duygularıma tercüme olanlarla karşılaştım. Bu yüzden tek olmadığıma sevindim. Verilmek istenen mesaj çok açık. Ölüm bilincini tattıktan sonra insan aslında yaşamı daha iyi kavramaya başlıyor ve bunun için heyecan duyuyor. Görmediği, yapmadığı ya da istediği şeyler bir anda çok önemli şeylere dönüşüyor ve onları gerçekleştirmek, hayatın tadını çıkarmak istiyor. Kitaptaki mesaj buydu ve direkt olarak sizin çıkarım yapmanıza müsade edilmeden karakterler tarafından açık bir şekilde belirtiliyordu. Ben bu tarz anlatımı çok fazla sevmiyorum. Kendim bazı cümlelerden anlam çıkarmalı ve üstünde düşünmeliyim gibi geliyor. Yine aynı şekilde bazı şeylerin eksik olduğunu düşünüyorum. Karakterin iyilestiğini bilmemesi... Bu karaktere ilk başlarda güzel gelse de öğrendikten sonra tekrar hayat manotonluğundan sıkılmayacağının ve intihar etmeyeceğinin garantisi yok. Kitabın direkt olarak mesaj verilmek için yazıldığını düşünüyorum, bazı şeyler eksik kalmış gibi. Bu yüzden kaç puan vermem gerektiğini bilemedim. Sanırım ilerleyen zamanlarda çevreme aşırı severek okuduğum bir kitap diye öneremeyeceğim.
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,6bin okunma
Reklam
Bugün Adımı Sen Koy
7/10
·336 syf.··
2022 20. kitabı
Öncelikle merhaba, İlk olarak baş karakter kızımızdan bahsetmek istiyorum. Çok güzel ve ince bir ruha sahipti bana göre. Düşünüş tarzını, isimleri insanlara etiket olarak yapıştırılmaması gerektiğini düşünmesi ve her seferinde Baran tarafından farklı isimler taşıması hoşuma gitti. Baran'a gelecek olursak çok fazla şey yaşamıştı. Ben hem kızın hem de Baran'ın kendi içlerinde yaşadıklarını daha derin okumak isterdim açıkçası. Olaylar bakımından bazı şeylerin eksik kaldığını hissettim. Özellikle kitabın sonu belirsiz bir şekilde bitti. Belki yazar hayal gücüne bırakmış istemiş olabilir fakat ben Baran'ın kızın hastalığını öğrendiğini, son zamanlarını nasıl geçireceklerini ve tepkilerini okumak isterdim. Ayrıca Baran'ın kızı hatırlayıp hatırlamadığı da tam olarak belli değildi. Bunlar da biraz kafada soru işareti bıraktı açıkçası. Anlatım ve akış olarak NG Kabal'ın kitapları zaten akıcı ve güzel şekilde ilerliyor fakat ben yine kızın çok uzun iç konuşmalarının biraz daha kısa tutulmasını isterdim. Yine de farklı bir açıdan bakmak için üzerinden belli bir süre geçtikten sonra kitabı tekrar okumak istiyorum. Belki kaçırdığım şeyleri görür ve karakterleri daha derinden anlayabilirim.
01:01 Bugün Adımı Sen KoyN. G. Kabal · Ephesus Yayınları · 20205,8bin okunma