mel

mel
@thegecenin
ng
krallar ve soytarıları incelemesi
10/10
·
Beğendi
Kapıları açtık ve Deli’yi içeriye buyur ettik. Hepimiz Gökyüzü Olmak İstedik genel adı olan serinin ikinci kitabı Krallar Ve Soytarıları’nı aralığın sonunda, okumaya başladığımın ertesi günü bitirsem de yorumunu girmek için bekledim. Çok iyi kurgulanan birçok fantastik eser okudum, şüphesiz bu serinin kitapları da o çok iyi kurgulananlardan. Ama diğer kitaplarla ayrıldığı bir nokta var, o da okurken aldığım zevk. Bu kitabın verdiği zevki veren bir başka kitap sanırım serinin üçüncü kitabı olacak. Lordlar Ve Varisler’i çok çok sevmiştim ama bu kitap da eklenince yanına, bütünüyle seriye aşık oldum. Gitgide kendisi için daha da karmaşık hale gelen olayların karşısında güçlü, eskiye göre çok daha tecrübeli ve çok daha kontrollü bir Nova okuduk. Nova çevrilen oyunlara ve Elemental’e alıştıkça ben de onunla birlikte uyum sağladım, alıştım ve öğrendim. Kimi zaman tek başınalığı, kimi zamansa sırt sırta vermeyi. Oyun yeniden kuruluyor ama artık taşları vârisler tutuyor. Ve bu da işleri hem daha eğlenceli hem de daha karmaşık hale getiriyor. Diyar ikiye bölünüyor ama tarafını seçmenin zorluğuyla başa çıkmak yerine, yeni bir taraf oluşturuyor Nova. Şeytan emirlerini kimden aldığını hatırlarken ve ben de çevirdiğim her yeni sayfada okuduklarıma inanamazken kendime bu kitabın yazarının NaGi olduğunu, hiçbir zaman daha azını beklememem gerektiğini hatırlatıyorum. Okumayanlar için ikinci kitabın konusundan pek bahsetmek istemedim, zaten bahsetsem de kesinlikle ne söylesem yetmeyecek. Deli Lordun Deli Varisi Nova ile, diyârın kuzgun saçlı şeytanı Daren’le, kendisine duyulan antipatiye asla anlam veremesem de benim hayran olduğum Ariana’yla, en görkemli sarayın en az sarayı kadar görkemli olan Lordu Sina’yla ve kurulan bir hayale nasıl sahip çıkılır hepimize gösteren okyanus Lordu
Fantastik
Krallar ve SoytarılarıN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20237,2bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yılan ve Güvercin
8/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2022 4. kitabı
Yılan ve Güvercin #okudumbitti Her yerde karşıma çıktığı için ve kapağını aşırı beğendiğim için (her ne kadar kapağına bakarak kitap okunmaz desem de) aylar önce almıştım ama yeni okuma fırsatı bulabildim Yılan ve Güvercin’i. Başlangıçta, yaklaşık ilk yüz sayfasında, kitaba ve fantastik evrene adapte olmakta biraz zorlansam da ilerledikçe açılan ve akıcılığı artan bir kitaptı. Üç kitaplık serinin ilk ve giriş kitabı olduğu için zaten olay örgüsünde çok büyük gelişmeler beklemiyordum, bir giriş kitabı için gayet yeterli ve güzeldi bu yüzden. Lou ve Reid’in arasındaki bağı, Reid karakterinin hassaslığını ve inceliğini hayranlıkla takip ettim, hatta kitaba vereceğim puanların çoğu aralarındaki tüm zıtlıklara rağmen var olan uyuma olacak. Reid dürüstlüğün, kibarlık ve zarafetin temsilciliğini üstlenirken Lou da bunlara en zıt olan özellikleri kuşanmış. Yine de zekası, mantığı ve fedakarlığı bu zıtlıklarından daha çok ön plana çıktığı özellikleri. Bir cadı ve cadı avcısının öyküsü, küçük bir hırsızlıkla başlar. Bu hırsızlık Lou ve Reid’in yollarını yalnızca kesiştirmekle kalmaz, kaderlerini de evlilik bağıyla birbirine bağlar. Anlaşmalı, her iki tarafın da yararına bir evlilikle. Siyah ve beyaz, ateş ve su, yılan ve güvercin bir kulenin bir odasında kaldığında da tabii ki kaçınılmaz olan şey bu zıtlığın getirdiği duygusal çekim oluyor. Başları odaklanmamı zorlaştıran türden olsa da bütün olarak baktığımda okuduğum iyi fantastiklerden biriydi Yılan ve Güvercin. Serinin ikinci ve üçüncü kitaplarını da okumak istiyorum ama önce almam gerekiyor. Bunun için de biraz indirime girmelerini bekleyeceğim. Yılan ve Güvercin 4/5 8,5/10 “Yas tutmanın da zamanı var devam etmenin de.” -Shelby Mahurin
Fantastik
Yılan ve GüvercinShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 20212,651 okunma