"İnsanlar arasındaki yakınlığı yaratan şey dostluk süresinin uzunluğu ya da görüşmelerin sıklığı-seyrekliği değil, doğrudan doğruya ruhların anlaşmasıdır. İnsanlar vardır, birbirlerini tanımalarına yedi yıl yetişmez. Bazılarınaysa yedi gün yeter de artar bile! "
"İlk yaptıkları seçimde, seçtikleri kimsenin vefasızlığı ya da şartların tersliği yüzünden hayal kırıklığına uğrayanlar da ömürlerinin sonuna dek sevmeden mi yaşayacaklar?"
"Gene de genç bir kafanın peşin yargıları, yanlış da olsa öyle sevimli ki, insan bunların yok olup yerlerine daha basmakalıp düşüncelerin yerleşmesine yanıyor."