Her şeyde olduğu gibi insan ilişkilerinde de dönüp ilk bakmamız gereken şey kendimiz; kendi iç dünyamız. İyi ilişki kuramadığımız, iletişimimizin bozuk olduğu; sevmediğimiz, hoşlanmadığımız insanlarla olan iletişimimizi tekrardan gözden geçirmeliyiz. "Acaba biz o insanları niçin sevmiyoruz? O insanlarla niçin iletişim kuramıyoruz?" sorularını sorar ya da "O insanlar bizi niçin sevmiyorlar? Aramızda bir soğukluk var. O soğukluğu nasıl giderebilirim? Onunla nasıl daha güzel ilişkiler kurabilirim?" diye düşünür, cevaplarını ararsak inanıyorum ki daha güzel ilişkiler kurmamız mümkün olacak.
Başımıza bir bela geldiğinde, bir problemle karşılaştığımızda, bir sıkıntı yaşadığımızda, "Bu bela beni nereden buldu, nereden geldi, sebep neydi, ben ne yaptım, ne günah işledim Allahım!" deriz. Ama şöyle sakin kafayla , o başımıza gelen olayı şöyle derinlemesine irdelediğimizde bir bakarız ki, belki yıllar önce, belki yakın zamanda benzer bir hatayı biz de yapmışızdır. Biz de birilerinin canını acıtmışızdır.