Atatürk'ün dil devrimini başlattığı doğru, fakat başlangıçtaki şekliyle sürdürülebilir bulmadığı da doğru. Nitekim sağlığında mutedil bir yola girilmişken, ölümünden sonra onun adı kullanılarak dil devrimi şiddetlenerek sürdürülmüştür. Bu artık aklî bir düşünce olmaktan çıkarılmış, 'naslaştırılmış', inanç haline getirilmiştir.