"Mesela yalnız kalmak tercihiyle, yalnızlığı birbirine karıştırmamak lazım. Aslına bakarsanız Tarkovski'nin bu konuda güzel bir tespiti vardır. Der ki, kendinizi, kendinizle zaman geçirmeyi, yalnızlık sanmayacağınız şekilde yetiştirin. Zira bazen insanın kendisiyle baş başa kalması gerekebilir. Biraz susup iç sesinizle dertleşmek inanın çok iyi gelecektir. Çünkü bu yalnız kalmalar hem çok dinlendiricidir hem de yaratıcı bir sürece dönüşebilir."