Bencillik, hiç de öyle korkulacak bir şey değil. Üstelik, bana yönelen öğütlerin aslında, "bencillikten kurtul" derken de, "bencillik" içinde olduklarını gördüm, bildim. Diyorum ki, kişilik, bencillikle doğar, büyür, gelişir. Bir iş yapmak, bir şeyler başarmak için bencil olmak gerekir. Aşk, dostluk bile bencilliğin doğurduğu sonuçlardır bence. Ben seni, bir arkadaş, bir dost, bir sevgili diye bilmiş, tanımışsam, bu, benim, aşk, arkadaşlık, dostluk ve sevgililik gereksinmelerimi karşılamak içindir. Başka bir şey değil... Ne var ki, o korkulu, tehlikeli, aşırı, tutku (ihtiras) kılığına bürünen bencilliği anlatmak istemediğimi anlamışsındır sanıyorum.