Ey kalbim elimde değil, ben seni gamdan da, acıdan da kurtaramıyorum.
Ey ayrılık elimde değil, ben senin yurduna kavuşmanı sağlanamıyorum !
(Kurtuba'ya ağıt)
Şüphesiz, O'nun bize bağışladığı şey, O'nun elimizden aldığından daha fazladır ve O'nun bize bıraktığı şey, O'nun bizi mahrum ettiğinden daha büyüktür.