uğur bey

Gelir bölüşümü bozulmuş, milyonlarca, yeni işsiz ortalığı doldurmuş, Tüsiad ise Avrupa'ya nasıl yaranacağınızın hesabını yapıyor. Burada esas meseleleri Avrupa'ya yaranmak. Bu takım hep böyleydi. Geçen yüzyılda, Tanzimat'ta Avrupa'ya yaranmak isterlerdi, bugün de aynı havadalar.
Sayfa 115·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Avrupa'nın kralları, şövalyeleri, prensIeri, kraliçeleri ve sörlerine karşılık Amerika'nın da güç simgesi gökdelenleri vardı. New York'un, Amerika'nın hatta dünyanın ticaretinin merkezi dev binalar, kimsenin yere indiremeyeceği güç simgeleri ...
Sayfa 113·Kitabı okudu
Sana Mustafa Haşim Altan'ın arşiv kayıtlarını getirmiştim; Osmanlı Padişah'ı bile yeter demiş; "Yıkılmış, mezbele haline gelmiş onca cami varken, ne diye hergün önüme kilise tamiratı için evrak getirirsiniz" diye azarlamış o Tanzimatçı bürokratlarını!
Sayfa 111·Kitabı okudu
İşin içinde yine Tanzimat var, Tanzimat'la birlikte kantarın topuzu iyice kaymış; Meşrutiyet, Islahat derken yabancı sermaye, misyonerler gelip gırtlağımıza oturmuşlar, insanımızın içine işlemişler; o memleketi satan Tanzimat aydınını yaratmışlar. Hala bunun bedelini ödüyoruz.
Sayfa 109·Kitabı okudu
Batı'yı taklit et dersen, "camiyi bırak, kiliseye git" demek gerekir, halkın inançlarına saygı duymamak gerekir, halktan kopmak gerekir. Tanzimat'la birlikte elit ve bürokrasi halktan kopmuş, ayrılmış; biçimsel olarak Avrupa'yı taklide başlamış, kendi yurduna arkasını dönmüş; kültürüne, malına, inançlarına herşeyine; Cumhuriyet bile kıramamış bu çemberi; Batıcı, taklitçi olunca, sömürülmeye de açık bir toplum olmuyor muyuz?Politikada, ekonomide, kültürde, düşüncede ve inançta; sömürülmeyi baştan kabullenmiş oluyorsun.
Sayfa 107·Kitabı okudu