"Vefanın bırak kendisini, kokusunu birisinden bekliyorsa kişi, öyle anlamsız bir iş işlemektedir ki bir hayal ve masal kuşu olan Hümâ'dan devlet umuyor sanki, olacak iş değil."
"Kimden vefa beklediysem ondan cefa gördüm, vefasız dünyada ne beklediysem hep vefasız gördüm. Öyle ya dünyanın kendisi vefasız, içinde vefa nerede bulunsun."
Kıştan sonra yaz gelecek, bu âlemdir. İbretle etrafına bak, ümitsizliğe kapılma. Bugün işler kötü gidiyor olabilir ama her zaman dikenin arkasında bir gül vardır. Sen yeter ki beklemesini bil, gereğini yap. Ve iyilerden ol.