"Ezel sırlarını ne sen bilirsin, ne ben.
Bu muammayı ne sen okursun ne ben.
Perde arkasında var seninle benim dedikodum.
Perde düştü mü ne sen kalırsın ne ben."
Ömer Hayyam
'Bir ben vardır benden içeri.' der Yunus. O ben dediği, sadece ışık mıdır, iyilik midir sanıyorsun? O ben, aynı zamanda karanlıktır, kötülüktür. Karanlığı tanımazsan, kötülüğü bilmezsen nasıl iyi olursun?
Yaşamı mutluluğa indirgeyenler ruhsal açıdan yoksul kimselerdir. Ruh zenginliğini kazanmış olanlar, yaşamı acısıyla, mutluluğuyla, ihanetiyle, çirkinliğiyle kabul edenlerdir. Onlar ki, kaybetme sanatını öğrenmişlerdir, bu yüzden yaşama katlanabilme yeteneğini geliştirmişlerdir.
Bazen yaşam aniden hızlanır. Hızlanmanın nedeni bellidir aslında ama geçen dakikaların, saatlerin, günlerin içinde genellikle farkına varmayız bunun. Ancak hızdan başımız dönüp de şöyle bir sendeleyince, neler oluyor, buraya nasıl geldik diye durup geriye bakmaya çalışır, olayları yeniden değerlendirme gereği hissederiz.