Ne antiseptik dedikleri mikroplarla savaş ne Pasteur ile Kohl sorunlara çözüm getirebildi. Akıl hastaları için balolar, temsiller veriliyor ama onların topluma kazandırılması için yapılan fazla bir şey yok.
İnsanoğlunu tanrısal denilecek ölçüde yüce bir akılla yoktan var edip mucizeye dönüştürmek, sonra da yerkabuğuyla birlikte soğumaya bırakıp güneşin çevresinde döndürmek hak mıdır?
"İnsan niçin ölümsüz değil?" dye sorardı kendine. Merkezi ve dış kıvrımlarıyla beynimiz, görme, konuşma yeteneğimiz, bilincimiz, yaratıcılığımız... bütün bunlar niçin sonunda, kara toprağa karışıp yerkabuğunun içinde dünyamızla birlikte güneşin çevresinde dönmeye bırakılıyordu?