Ordu,kaçırılmış kadınların tek tük grupları,ülkenin güneyine götürüp,onları "normalleştirme kampları" adındaki yerlerde tutuyor.Bu kamplarda birinci dereceden akrabaların dahi ziyaretlerine izin verilmiyor.Kadınlar bu kamplarda "normalleştirilmiyor".Kadınlar sorgulanıyor,tehdit ediliyor ve hatta dövülüyor.Aldığımız bilgiler bu yönde.Bu kadınlar hiç de özgürlüğüne kavuşmuş değil.Sadece gardiyanları değişti.Boko Haram, yağma seferlerinde her hafta yeni kadın ve çocukları kaçırmaya devam ediyor. Bu kitabın sonu bir son değil.Çünkü tam şu anda,hiçbir haritada yer almayan küçük bir köyde,her şey yeni baştan tekrarlanıyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İktisadi yardımlar,devlet kurumlarına akıp kayboluyor ve sadece yolsuzluğun artmasına sebep oluyor.Askerî yardımlar ise sıklıkla yeni katliamları ve insan hakları ihlallerini beraberinde getiriyor.Boko Haram'ı kısa bir süreliğine yenilgiye uğratmayı başarsa da ordunun tek başına bölgeye barışı getirmesi mümkün değil.Bugüne dek şiddet,terör örgütünü daha da güçlendirmekten başka bir işe yaramadı.Sivil toplum örgütlerinin faaliyet yürütmesi neredeyse imkânsız, çünkü derhal saldırıların ve kaçırmaların hedefi haline geliyorlar. Ne var ki çözümlerin en kötüsü de görmezlikten gelmek, pes etmektir;aczin girdabına teslim olmaktır.