"... insan beyninin bilişsel evrimi, tanrıların ve uygarlıkların ortaya çıkışını mümkün kıldı. Bu da insana ait olağanüstü bir gelişme döneminin başlangıç noktası olacaktı."
"…beyinde tanrı bölgesi yoktur ancak tanrı ve dini inançlarla ilgili düşünceleri kontrol eden bir ağ bulunur. Bu kutsallık ağı, bizi benzersiz bir şekilde insan yapan bilişsel becerileri kontrol eden ağın ta kendisidir."
"Darwin bir arkadaşına şunları yazmıştı: Etrafımızda tasarıma ve iyiliğe, ihsana dair bir kanıt başkalarının gördüğü gibi açık bir şekilde göremiyorum ben. Bence dünyada çok fazla sefalet ve acı var."