"Neden bu kadar umutsuzsun hayata karşı?" dedi. Sorusu biraz da onu anlamaya istekli olduğundan dolayıydı.
Soğuktan yanakları kızarmış genç ilgisizce cevap verdi:
- Hayat bir masal değil, sonu her zaman mutlu bitmiyor.
Sonra acı bir tebessüm belirdi yüzünde ve devam etti:
- Gerçi hayat bir masal bile olsa ben mutlu son kazanamazdım. Ben ancak masaldaki kötü karakter olur ve mutsuz sonum ile hayata gözlerimi yumardım.
Her şeyi istekle dinleyen küçük kız yüzünü buruşturdu ve merakla sordu:
- Neden? Çok şanssız biri olduğun için mi?
Genç, küçük kızın gözlerine baktı:
- Gülümsemek bana yakışmadığı için.