Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
XXI. yüzyılda israilin Filistin'de, Gazze'de yapmış olduğu vahşet ötesi soykırımı nasıl anlamalı, nasıl anlamlandırmalı? Yahudilerin daha seksen sene önce yaşadığı vahşet yine Yahudi eliyle Gazzelilere yaşatılıyor. Buradan çıkarılacak en önemli ders, insanın hiç ders almadığı, ilerlemediği ve olgunlaşmadığıdır.
Sayfa 12 - İbrahim TÖKEL, Patikalar.Kitabı okudu
Bizimkinden başka türlü ileri olan XXI. yüzyılın Hitler ve Stalin’e koroda şarkı söyleyen çocuklar olarak bakacağından emin olabiliriz.
Emil Michel Cioran
Emil Michel Cioran
Reklam
Her hanedan başka başka aşamalardan geçer ve yenilenmiş koşul­lar içinde bulunur. Bu nedenle onun taraftarları, her aşamada, başka başka karakter özellikleri edinirler. Bu, yeni koşulların sonucudur. Genellikle, bir hanedanm en çok beş evresi olabilir. Birinci evre başarı evresidir: bütün direnç tükenmiştir ve krallık ik­tidarı yeni hanedanın
Bir yanda büyük bir kültürel zenginlik, olağanüstü bir yaratıcı güç, uzayın kapılarını açan teknolojik birikim, öte yanda insana karşı uygulanan en acımasız vahşet. İşte XX. ve XXI. yüzyılın ortaya çıkardığı uygarlık gerçeği.
XXI
"Hoşça kal," dedi. "Hoşça git," dedi tilki. "Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez." Küçük Prens unutmamak için tekrarladı: "Gerçeğin mayası gözle görülmez." "Gülünü bunca önemli kılan, uğrunda harcadığın zamandır." Küçük Prens unutmamak için tekrarladı: "Uğrunda harcadığım zamandır." "İnsanlar bu gerçeği unuttular, sen unutmamalısın. Evcilleştirdiğin şeyden her zaman sen sorumlusun. Gülünden sen sorumlusun... " Küçük Prens unutmamak için tekrarladı: "Gülümden ben sorumluyum..."
Sayfa 113 - Can ÇocukKitabı okudu
Ortaçağ, düşünmeyi unutmanın adıdır. Türkiye XXI. yüzyılda Ortaçağ'a dönmüştür.
Reklam
281. İshak -kurban. Ahd-i Atıyk'a göre Tanrı, İbra­him Peygamber'e oğlu İshak'ı kurban etmesini buyurmuş, fakat tam kurban edeceği sırada ona bir koç göndermiş ve oğlu yerine bu koçu kurban etmesini buyurmuş, bu suretle İshak kurtulmuştur. (Tekvin, XXI I ). * Kur'an'da, İbrahim Peygamber'e tedbirli olan, acele et­meyen bir çocuk müjdelendiği söylendikten sonra bu çocu­ğun koşup gezecek çağa gelince kurban edilmesinin emro­lunduğu, fakat tam kurban edileceği sırada bir koç gönde­rildiği, böylece kurtulduğu anlatılır (XX X VII. 101-111). Bundan sonra da İshak adlı bir çocuğu olacağının müjde­ lendiği söylenir (112). Bu yüzden Müslümanların bir kıs­ mı, kurban edilmesi emredilen çocuğun İshak olduğuna inanırlar, çoğunluğuna göreyse bu çocuk İshak olmayıp İs­mail'dir.
Sayfa 487 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları / IV. Basım Mayıs 2022 İstanbul - Cilt 1Kitabı okudu
insanların kolaylıkla açıkettikleri Kusurları vardır; bir de, zorlukla ettikleri. Epiktetos II, XXI, §t
XXI əsrin ən böyük alimlərindən biri sayılan Lütfi Zadəyə görə, həyatda bir çox şeylər kimi, insanın taleyi də qeyri-səlis yazılıb.
Sayfa 222 - Teas PressKitabı okudu
Kudüs şehri insan eliyle inşa edilmeden önce göksel bir Kudüs, Tanrı tarafından yaratılmıştır. Baruch'un Süryani Kıyameti'nde peygamber ona gönderme yapar: "Avucumun içinde işlediğimi söylediğim şehrin bu olduğunu mu sanıyorsun? Ortada duran bu bina benimle vahyedilen, cenneti yaratıp henüz günaha düşmemiş olan Adem'e göstermem salık verilen bina değildir."" Göksel Kudüs bütün İbrani peygamberlerin ilhamını alevlendirmiştir: Tobit, XII, 16; Yeşaya, LIX, 11 vd.; Hezekiel, LX, vs. Kudüs kentini ona göstermek için Tanrı vecd hâli yaşatan bir tasavvur göstererek Hezekiel'i alıp çok yüksek bir dağa taşımıştır (LX, 6 vd.). Sibyl Kehanetleri, "Tepesi bulutlara değen ve herkesçe görülebilen dev bir kulenin bulunduğu bir tapınağın" ortasında ışıldadığı yeni Kudüs'ün hatırasını taşır.Ama göksel Kudüs'ün en güzel tasviri Vahy'de (XXI, 2 vd.) yer alır: "Ve ben, Yuhanna, kutsal kentin, yeni Yeruşalim'in gökten, Tanrı'nın yanından indiğini gördüm. Güveyi için hazırlanmış süslü bir gelin gibiydi."
Reklam
Digər dinlərin və dövrlərin inancları bizə qəribə görünə bilər, lakin dövrümüzə və yaşadığımız məkana yaxın olan adətlər həmişə bizə həddindən artıq məntiqli görünür. Hətta XXI əsrdə bizə dünyəvi idrak və sağlam düşüncənin kulminasiya nöqtəsi kimi görünən bir çox şey şərti və yarımdini müdrikliyə malikdir.
Sevginin formulasını şairlər, filosoflar, təbiblər qədim dövrlərdən bəri hey axtarıblar, ancaq onu XXI əsrdə fizioloqlar və psixoloqlar tapıblar.
Sayfa 157 - 27Kitabı okudu
XX yüzillik'də ölümün acısı ən çox bir il sürərdi XXI yüzillikdəyik..
Niye yapamazdı ki?.. Okumaya devam...:)
Müslümanlar, fıkhı, hem dogmatik bir çerçevede anladılar hem de bu fıkha, XX. ve XXI. yüzyıllarda çok fazla ödev yüklediler ve hayata dâir bütün mücadelelerini, kavgalarını fıkıh üzerinden vermeye başladılar. Olan da fıkha oldu. O insanlar geçip gittiler, ama fıkhın yükü arttı. Fıkhın, bu yeni yükü taşıması için, kendisini yenilemesi gerekiyordu; yapamadı, yapamazdı da.
Sayfa 238Kitabı okudu
834 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.