Her türün en mükemmel yazarı, taklitlere model oluşturan yazar biçiminde tanımlanıyordu. Retorik okulları ise öğrencilerini, antik yazarların kusursuz birer kopyası olmak üzere yetiştiriyorlardı. Onların ağzından özel mektuplar yazma işi bu eğitimin önemli bir parçasıydı; bir kere piyasaya çıktıklarında hakiki sanılmaları gayet kolaydı. Ve bu mecmualardaki -bireylerin eserleri arasından beğeni toplaması
için özellikle seçilmiş olan - metinlere olan talep, mevcut stoğu oldukça büyütmüştü.
İş üzerinde yakalandığında, becerikli suçlu kurbanına cüzdanını geri alması için sessizce yalvarır: kurban cüzdana yetiştiği vakit de hırsız "Yardım edin, beni soyuyor!" diye bağırır.
Sayfa 14 - Türk Tarih Kurumu - 1. BaskıKitabı okudu
Olabildiğim kadar yalnızım, hem de Aristotales'in "- yalnız bir adam ta şeytandır, ya Tanrı." diyerek bu tür bir yaşamı lanetlediğini gayet iyi bildiğim halde.
/dipnot makrokozmosu: esansiyel bir araç
yazarları iktibas yapmaya ve yapmamaya ne teşvik eder ve bu ideal ne ölçüde gerçekleştirilmelidir?
İlim geleneği, ilim sahiplerinin kendi araştırmalarını tasdik ederken, çalışmalarının konusuyla alakalı önceki eserlere başvurmalarını icap ettirir. Bu bibliyografik deliller, yazarın kendi araştırmasını
Ne çekici bir başlık değil mi? "Sahtekârlar ve Eleştirmenler - Batı İlim Dünyasında Yaratıcılık ve Düzenbazlık" İçerik? Maalesef. Adıyla, kapağıyla ilgimi çeken kitap maalesef neredeyse hiçbir şey edinemeden bitti. Okuması da zordu açıkçası. "Batı İlim Dünyasında Yaratıcılık ve Düzenbazlık" denilince okur, sadece sahte kitapları bulmayı beklemiyor. Özensiz bir dizgisi var kitabın. İçindekilerde belirtilen sayfalar tutmuyor, bazı özel isimler aynı sayfada bile farklı şekilde yazılıyor. Sahte kitaplar konusuna ilgi duyanlar için faydalı bir kitap olabilir. Eserde yer alan sahte kitap kapakları dikkat çekici ama bunlar da kitabı benim için cazip hale getirmedi. Uzun zamandır ellerimi boş bırakan böyle bir okuma yapmamıştım.
İlmî çalışmalar başta olmak pek çok kitapta karşımıza çıkan " "dipnotların" Tarih ilmi içinde kullanımı ve gelişimi konusunda önemli bir eser. Ama üslubu ağır veya çevirisi yeterince oturmamış da olabilir.