Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ali Durusoy

Ali Durusoyİbn Sina Felsefesinde İnsan ve Alemdeki Yeri yazarı
Yazar
Çevirmen
0.0/10
0 Kişi
15
Okunma
3
Beğeni
952
Görüntülenme

Hakkında

Ali Durusoy 1961 yılında Alanya’da doğdu. 1978’de Alanya Lisesi’nden, 1983’te Atatürk Üniversitesi İslâmî İlimler Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı yıl Üsküdar İmam Hatip Lisesi’ne meslek dersleri öğretmeni olarak atandı. Fakültemizdeki görevine 1985 yılında araştırma görevlisi olarak başladı. 1992’de MÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İbni Sina Felsefesinde Nefs, Akıl ve Ruh adlı doktora tezini bitirdi. 2001 yılında doçentliğe, 2006 yılında profesörlüğe yükseltildi.
Unvan:
Prof. Dr
Doğum:
Alanya, Antalya, 1961

Okurlar

3 okur beğendi.
15 okur okudu.
1 okur okuyor.
19 okur okuyacak.
4 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"insan nefsi ne zaman kendi varlığını tasavvur etse hemen tasdik vaki olur."
Sayfa 65
Reklam
Acaba aradaki perdeyi kaldırarak doğrudan doğruya nefsin kendi varlığını görmemiz mümkün değil mi? İbn Sina'ya göre, nebati ve hayvani nefsleri bir yana bırakırsak, insani nefs için bu durum mümkündür.
Sayfa 51 - Marmara Üniv. İlahiyat Fak. Vakfı
Nefs, kötülüklerin ruh ise iyiliklerin kaynağıdır. Allah vergisi olan akıl övülürken, nefsin suflî tutkuları anlamına gelen "hevâ"ya uymak ise yerilir. Aslında burada sözü edilen rûh ile nefs aynı cevherdir. Bu itibarla rûh terbiye edilmiş nefs, nefs ise terbiye edilmemiş rûhdur.
Aristo'nun idrak anlayışında nefs, duyu güçleri ile birşeyi hissederken, aynı zamanda o şeyden haz veya elem duyar. Böylece nefs idrak ettiği bu şey hakkında bir hüküm vererek ondan uzaklaşmak veya ona yaklaşmak ve onu elde etmek ister.
Sayfa 28 - Marmara Üniv. İlahiyat Fak. Vakfı
Petek altıgen yapılıdır. Her gözeneğin 30 derecelik bir eğimi vardır. Bu sayede arı balı doldurana kadar bal dökülmez. ¤
Ali Durusoy
Ali Durusoy
¤

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok